trei noi clădiri de 12 etaje în zona Summerland aglomerează stațiunea

trei noi clădiri de 12 etaje în zona Summerland aglomerează stațiunea Sursa poza si informatii: ct100.ro

Mamaia continuă să fie dominată de construcții: Trei blocuri de 12 etaje în zona Summerland

Mamaia, cândva o destinație de vârf pentru turiști, se confruntă în prezent cu o problemă de suprasaturare urbanistică. Tot mai multe clădiri înalte își fac loc pe litoral, transformând peisajul într-un labirint de beton.

Se pare că autoritățile locale din Mamaia nu au învățat din greșelile trecutului și continuă să aprobe proiecte care adaugă și mai mult beton în zonă. Recent, au fost emise certificate de urbanism pentru construirea a trei noi blocuri, fiecare cu 12 etaje, situate în apropierea complexului Summerland. Această decizie pune în pericol și mai mare atât peisajul natural cât și identitatea turistică a stațiunii.

O decizie controversată

Noile dezvoltări urbane au stârnit controverse printre localnici și nu numai. În pofida nemulțumirilor exprimate de locuitorii și turiștii care vizitează Mamaia, urbanizarea continuă să avanseze fără o viziune clară și sustenabilă. Mulți se întreabă dacă această direcție de dezvoltare este sustenabilă pe termen lung și cum va afecta ea potențialul turistic și ecologic al stațiunii.

Pentru locuitorii și vizitatorii Constanței, Mamaia a fost întotdeauna un simbol al verii, dar aceste schimbări rapide și masive riscă să schimbe universal percepția asupra stațiunii. Totul pare să fie parte a unei tendințe mai largi care afectează nu doar Mamaia, ci întreaga regiune costieră a țării.

Într-o perioadă în care turismul global trece prin schimbări semnificative, este esențial ca investițiile și planificarea urbanistică să fie realizate cu atenție și respect față de mediul natural și nevoile turistice. Rămâne de văzut dacă autoritățile locale vor reuși să găsească echilibrul perfect între dezvoltare și protecția patrimoniului natural.


Comentarii locale

Un localnic a declarat că "Mamaia nu mai este ce era odată. Betonul ia locul naturii într-un ritm alarmant și trebuie să ne reamintim de ce au ales turiștii această destinație în primul rând." Această perspectivă reflectă un sentiment larg răspândit de îngrijorare și frustrare cu privire la direcția actuală de dezvoltare a stațiunii.

În concluzie, rămâne de văzut dacă se va găsi o soluție care să protejeze atât interesele turistice, cât și mediul și comunitatea locală. Ceea ce este clar, însă, este că viitorul stațiunii trebuie re-evaluat cu mare atenție.


Vlad Ionescu

Vlad Ionescu are 31 de ani și e născut în Constanța, în cartierul Tomis Nord. Crescut între plajă, port și faleză, Vlad a dezvoltat o pasiune pentru orașul său pe care acum o transpune în fiecare știre pe care o scrie. Absolvent de Jurnalism și Comunicare la Universitatea Ovidius, el aduce în articolele sale o perspectivă locală autentică și o atenție deosebită la detalii. Cu aparatul de fotografiat mereu la îndemână și carnetul de notițe în buzunar, Vlad surprinde dinamica orașului: de la aglomerația din sezonul estival, până la poveștile mai puțin cunoscute ale comunității locale. Pentru el, Constanța nu e doar un oraș de vacanță – e acasă.

Știri Generale

Știri Generale
Fritz: USR va insista să pună oameni competenți pe posturile care îi revin conform ponderii de 20%
Îmi amintesc discuția în coaliție despre neprelungirea plafonării prețurilor, spune Fritz
Incident tensionat în Marea Chinei de Sud: Garda de Coastă a Chinei a folosit tunuri cu apă împotriva navelor filipineze
Miruță: Moldova va avea propria piață de capital funcțională, construită pe baze europene
Războiul din Gaza este cel mai „sângeros conflict” pentru jurnaliști, avertizează o expertă ONU
Rusia ar fi pierdut peste 1,09 milioane de militari de la începutul invaziei, estimează Statul Major ucrainean
Studiu: Mersul rapid este asociat cu un risc mai mic de cancer pulmonar
Ucraina a lovit cu succes posturi de comandă rusești în Donbas
Bătaie între 30 de pasageri pe un zbor HelloJet de la Tel Aviv la București
Clasamentul WTA. Jaqueline Cristian rămâne cea mai bine clasată româncă
CNAIR amână instalarea celor 400 de radare, iar România păstrează titlul de cele mai periculoase drumuri din UE