CNAIR amână instalarea celor 400 de radare, iar România păstrează titlul de cele mai periculoase drumuri din UE
Sursa poza si informatii: ct100.ro
România întârzie instalarea celor 400 de radare fixe planificate pentru a spori siguranța traficului, lăsând șoselele din țară printre cele mai periculoase din Uniunea Europeană.
Lipsa unui buget clar afectează siguranța
Proiectul de a instala radare fixe pe drumurile naționale, autostrăzi și șosele expres a fost anunțat cu mare optimism la începutul anului 2023. Evaluat la aproximativ 79 de milioane de lei, fără TVA, acest plan a rămas blocat din cauza problemelor de finanțare. CNAIR a subliniat că fără resurse financiare suficiente, nu pot demara procesul de licitație pentru acest proiect esențial.
Un obiectiv nesigur pentru drumurile noastre
Această amânare lasă sistemul rutier românesc fără un element crucial pentru prevenirea accidentelor și îmbunătățirea condițiilor de siguranță. Instalarea radarelor fixe ar fi contribuit semnificativ la reducerea vitezei excesive și, implicit, a numărului de accidente rutiere. Pentru locuitorii din Constanța și din restul țării, absența acestor radare înseamnă un risc continuu pe drumurile pe care le parcurg zilnic.
CNAIR rămâne optimist, dar precaut
Cu toate acestea, reprezentanții CNAIR speră să găsească soluții financiare viabile pentru a avansa cu acest proiect în viitorul apropiat, subliniind importanța acestuia pentru siguranța publică. Până atunci, promisiunile de creștere a siguranței rămân pe hârtie, iar șoferii sunt îndemnați să fie prudenți și să respecte regulile de circulație pentru a evita incidentele neplăcute.
Rămâne de văzut cum și când se va debloca acest proiect vital și cum vor reacționa autoritățile la provocările continue ale infrastructurii rutiere din România.