Hibrizii plug-in poluează aproape la fel de mult ca mașinile pe benzină – raport

Hibrizii plug-in poluează aproape la fel de mult ca mașinile pe benzină – raport

Sursa poza si informatii: Mediafax.ro

Un raport recent al grupului non-profit Transport and Environment arată că vehiculele electrice hibride plug-in (PHEV) emit cu doar 19% mai puțin CO₂ decât mașinile pe benzină și diesel, în timp ce testele de laborator indicau o reducere de 75%.

Aceste vehicule, care combină motoare electrice cu motoare cu ardere internă, au fost promovate de producătorii auto europeni ca soluție pentru parcurgerea unor distanțe lungi cu o singură încărcare, reducând în același timp emisiile. Cu toate acestea, datele reale sugerează că PHEV-urile poluează aproape la fel de mult ca mașinile tradiționale pe benzină.

Cercetătorii au analizat datele de la contoarele de consum de combustibil instalate pe 800.000 de mașini înmatriculate în Europa între 2021 și 2023. Emisiile reale de CO₂ ale PHEV-urilor în 2023 erau de 4,9 ori mai mari decât cele din testele standardizate de laborator, comparativ cu 3,5 ori mai mari în 2021.

Sofía Navas Gohlke, cercetătoare la Transport and Environment și coautoare a raportului, a declarat: „Emisiile reale sunt în creștere, în timp ce emisiile oficiale sunt în scădere. Aceasta este diferența care se agravează și reprezintă o problemă reală. Drept urmare, PHEV poluează aproape la fel de mult ca mașinile pe benzină.”

Cea mai mare parte a acestui decalaj se datorează supraestimării „factorului de utilitate” – raportul dintre kilometrii parcurși în modul electric și totalul kilometrilor parcurși. Studiul a constatat că doar 27% din conducere s-a realizat în modul electric, deși estimările oficiale presupuneau 84%.

Chiar și atunci când mașinile erau conduse în modul electric, analiza a constatat că nivelurile de poluare erau cu mult peste estimările oficiale. Cercetătorii au afirmat că acest lucru se datorează faptului că motoarele electrice nu erau suficient de puternice pentru a funcționa singure, iar motoarele cu ardere internă consumau combustibili fosili pentru aproape o treime din distanța parcursă în modul electric.

Patrick Plötz, șeful departamentului de economie energetică al Institutului Fraunhofer pentru Cercetare în Sisteme și Inovare, a declarat că acest studiu este o „contribuție foarte utilă” în contextul în care industria auto a susținut că există prea puține date pentru a evalua cu precizie emisiile reale. „Rezultatele demonstrează, fără niciun dubiu, că diferența dintre consumul oficial și cel real de combustibil al PHEV și emisiile de CO₂ este mult mai mare decât în cazul mașinilor pe benzină sau motorină”, a spus Plötz.

Aceste constatări au readus în discuție eficiența PHEV-urilor în reducerea emisiilor și au influențat dezbaterile politice privind obiectivele Uniunii Europene referitoare la emisiile de CO₂. Interdicția privind mașinile noi cu motor cu ardere internă în 2035 a fost subiect de lobby intens din partea industriei auto și al opoziției din partea statelor membre cu industrii auto importante.

În concluzie, deși PHEV-urile au fost promovate ca o soluție ecologică, datele actuale sugerează că acestea nu reduc emisiile de CO₂ într-o măsură semnificativă față de mașinile tradiționale pe benzină. Acest lucru subliniază necesitatea unor politici și reglementări mai stricte pentru a asigura că vehiculele electrice hibride contribuie efectiv la reducerea emisiilor și la protejarea mediului.


Vlad Ionescu

Vlad Ionescu are 31 de ani și e născut în Constanța, în cartierul Tomis Nord. Crescut între plajă, port și faleză, Vlad a dezvoltat o pasiune pentru orașul său pe care acum o transpune în fiecare știre pe care o scrie. Absolvent de Jurnalism și Comunicare la Universitatea Ovidius, el aduce în articolele sale o perspectivă locală autentică și o atenție deosebită la detalii. Cu aparatul de fotografiat mereu la îndemână și carnetul de notițe în buzunar, Vlad surprinde dinamica orașului: de la aglomerația din sezonul estival, până la poveștile mai puțin cunoscute ale comunității locale. Pentru el, Constanța nu e doar un oraș de vacanță – e acasă.

Știri Generale

Știri Generale
Italia: Câștiguri solide din rezervele strategice de aur. Ce cantitate are acum a treia rezervă naționala din lume
Maratonul de Tango Mágico începe astăzi la Cazino Constanța
Ministrul Energiei: România face un pas important spre independența sa energetică
Ne îndreptăm spre o creștere de aproape două luni de căldură extremă. Care sunt previziunile pentru viitorul apropiat
Războiul din Ucraina, ziua 1.331. Substația electrică rusă din regiunea Volgograd a luat foc în urma unui atac cu drone / Directorul FMI intenționează să viziteze Ucraina
Tragedie la Gura Putnei: Un bărbat de 66 de ani a murit după ce casa i-a fost cuprinsă de flăcări
Trump a oferit o cină la Casa Albă pentru donatorii implicați în proiectul noii săli de bal
Un cutremur cu magnitudinea de 6,7 a lovit Papua, Indonezia
Acțiune cu drone pentru depistarea arderilor ilegale de deșeuri în Ilfov
Adrian Cioroianu discută despre Teama de viitor la Colegiul de Arte Regina Maria din Constanța.
ANALIZĂ EXCLUSIVĂ Cristian Socol: 15 argumente pentru creșterea salariului minim în 2026