Firma I&C Development SRL Intenționează Construirea unui Zgârie-Nori la Poarta 2 din Portul Tomis

Firma I&C Development SRL Intenționează Construirea unui Zgârie-Nori la Poarta 2 din Portul Tomis Sursa poza: ziarulamprenta.ro

Planul Urbanistic Zonal (PUZ) al Peninsulei Constanța, adoptat inițial în 2003, a devenit subiectul unui nou litigiu. Compania I&C Development SRL a înaintat o acțiune la Tribunalul Constanța, exprimându-și nemulțumirea față de planul actual și intenționând să construiască un zgârie-nori în zona Poarta 2.

Cazul a fost înregistrat pe data de 7 mai 2025, la Secția de Contencios administrativ și fiscal a instanței. I&C Development SRL, prin asociatul său majoritar, Aterina Global SRL, are o legătură directă cu Tomis Marina Management SRL, firma care gestionează Portul Tomis.

Context și Detalii

Adoptat în 2003, PUZ Peninsula reglementează utilizarea terenurilor și dezvoltarea urbanistică a unei mari părți din Constanța veche, incluzând zone cu valoare istorică și culturală semnificativă. Dorința de a ridica un zgârie-nori în această arie a stârnit discuții aprinse, având în vedere impactul asupra peisajului urban și a comunității locale.

I&C Development SRL susține că planificarea actuală a orașului trebuie să ţină pasul cu dezvoltările moderne și necesitățile economice actuale ale Constanței. Totuși, propunerea lor de a modifica structura PUZ pentru a permite construcția la înălțime ridicată generează îngrijorare în rândul celor care vor păstrarea identității istorice a orașului.

Reacții și Perspective

În timp ce unii investitori și dezvoltatori privesc favorabil oportunitatea de a transforma zonele centrale ale Constanței într-un nou reper al modernității, alții, incluzând rezidenți și activiști pentru patrimoniu, se tem de posibilele efecte negative asupra mediului și comunității. Păstrarea echilibrului dintre dezvoltare și conservare rămâne un subiect sensibil.

Rămâne de văzut cum va evolua acest caz în instanță și ce impact va avea decizia finală asupra peisajului constănțean. Până atunci, se deschid dezbateri importante despre viitorul urbanistic al Constanței și direcția pe care orașul își propune să o urmeze.


Vlad Ionescu

Vlad Ionescu are 31 de ani și e născut în Constanța, în cartierul Tomis Nord. Crescut între plajă, port și faleză, Vlad a dezvoltat o pasiune pentru orașul său pe care acum o transpune în fiecare știre pe care o scrie. Absolvent de Jurnalism și Comunicare la Universitatea Ovidius, el aduce în articolele sale o perspectivă locală autentică și o atenție deosebită la detalii. Cu aparatul de fotografiat mereu la îndemână și carnetul de notițe în buzunar, Vlad surprinde dinamica orașului: de la aglomerația din sezonul estival, până la poveștile mai puțin cunoscute ale comunității locale. Pentru el, Constanța nu e doar un oraș de vacanță – e acasă.

Știri Generale

Știri Generale
Brazilia excludă prezența gripei aviare în efective comerciale, dar continuă investigațiile și monitorizarea focarelor potențiale în rândul păsărilor domestice și sălbatice
 Bucăți de grindină cât ouăle de prepeliță lovesc Lipnița și Băneasa, județul Constanța - Fenomene meteo extreme surprinse în imagini impresionante!
 Campanie inedită împotriva consumului de substanțe interzise la nivel național!
Celebrul fotograf brazilian Sebastião Salgado a încetat din viață la vârsta de 81 de ani - un om renumit pentru operele sale impresionante
 Cinci Vieți Pierdute și Peste 10.000 de Proprietăți Afectate
Claudiu Târziu îl acuză pe George Simion de tensionarea relațiilor româno-române în contextul alegerea noului președinte.
 CNSC Solicită Reevaluarea Ofertei Câștigătoare După Contestarea Asociată Contractului de Construcție pe DN 39
Comvex inițiază licitații de 54 milioane lei pentru extinderea terminalului de cereale din Constanța, susținute din fonduri europene nerambursabile
Consilierii din Constanța discută investiții noi la școli și grădinițe în ședință online marcată de hotărâri revizuite din 2023.
 Detalii despre cazul Gabriel Bivolaru și evoluția procesului în fața Tribunalului
 detalii despre zonele afectate și lucrările RAJA S.A.